Makijaż to cudowne narzędzie, które pozwala nam uwydatnić nasze najznakomitsze atuty, a także zamaskować ewentualne mankamenty. Panuje mylne przekonanie, że do stosowania bronzera niezbędne są ponadprzeciętne umiejętności w temacie make upu. Na szczęście nie jest to prawda, choć zasady konturowania twarzy to temat niezwykle szeroki, a jego technikę zawsze należy dobierać indywidualnie do typu urody.
Jak konturować twarz?
* Zasada numer 1: określ CEL
Zastanów się, skąd wynika potrzeba konturowania i jaki efekt chciałabyś uzyskać. Zależy Ci na optycznym wyszczupleniu twarzy, uwydatnieniu kości policzkowych czy zamaskowaniu niedoskonałości? Stawiasz na mocny, wyrazisty makijaż czy tylko lekkie podkreślenie rysów? To wszystko ma znaczenie dla doboru optymalnej techniki nakładania bronzera!
* Zasada numer 2: wyposaż się w odpowiednie NARZĘDZIA
Dobrej jakości kosmetyki i pędzle oczywiście nie są najważniejsze, jednak mogą stanowić ogromną pomoc, szczególnie dla początkujących. Dobrze napigmentowany bronzer w odpowiednio dobranym odcieniu to już połowa sukcesu!
* Zasada numer 3: dobierz technikę do KSZTAŁTU TWARZY
Inaczej konturujemy twarz owalną, a inaczej okrągłą, trójkątną czy prostokątną. Ustalenie kształtu jest niezwykle ważne, aby wiedzieć, gdzie nałożyć poszczególne partie bronzera, a w którym miejscu tylko lekko musnąć skórę rozświetlaczem.
* Zasada numer 4: skup się na swoich POTRZEBACH
Niektóre kobiety cenią sobie wyrazisty, w pełni matowy makijaż; inne zawsze dążą do uzyskania lekkiego i naturalnego efektu glow. Część z nas lubi spędzać godziny przed lustrem toaletki – pozostała część nie wyobraża sobie poświęcać całego poranka na codzienny makijaż.
Konsystencję kosmetyków oraz sposób ich nakładania dobieramy według osobistych zdolności i preferencji. Konturowanie może odbywać się na sucho i na mokro, a każdy ze sposobów daje nieco inny rodzaj wykończenia. Metoda “na mokro” szczególnie polecana jest na początek: zajmuje trochę więcej czasu, ale zapewnia łatwiejszą aplikację dzięki kosmetykom o kremowej formule.
